عضوهیات مدیره و ناظر بر حوزه رسیدگی به شکایت بانک توسعه تعاون:

نظارت سیستماتیک مانع هدر رفت منابع کشور می شود 

عضوهیات مدیره و ناظر بر حوزه رسیدگی به شکایت بانک توسعه تعاون گفت:ناظرین در حوزه های مختلف بانکی خصوصا در فرآیند اعتبارات باید محیط به امور،بخشنامه ها،سیاستها و استراتژی های حاکم در این حوزه باشند.
عضوهیات مدیره و ناظر بر حوزه رسیدگی به شکایت بانک توسعه تعاون گفت:ناظرین در حوزه های مختلف بانکی خصوصا در فرآیند اعتبارات باید محیط به امور،بخشنامه ها،سیاستها و استراتژی های حاکم در این حوزه باشند.
کد خبر: ۱۴۳۰۷۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، محمدجعفر ایرانی تاکید کرد: نظارت دربانک باید جنبه استطلاعی داشته باشد وناظرین باید قبل،حین وبعد یک پرونده اعتباری حضور پررنگ داشته باشند.اشراف  کارشناسان به حوزه اعتباری و پیرامون آن می تواند منشا و منبع قدرت نفوذ گزارشات کارشناسان این حوزه باشد کمااینکه در ترمینولوژی حقوقی نیز داشتن اطلاعات و دانش را یکی از ابزار قدرت می دانند.

محمدجعفرایرانی همچنین گفت:مهمترین سرمایه بنگاه‌ های اقتصادی وتجاری،نیروی فعال ومتخصص آن میباشد که امروز مفتخر به اجتماع این جمع نخبگانی در بدنه ی بانک توسعه تعاون هستیم.

این مقام بانکی گفت: بانک مرکزی به عنوان ناظر پولی طی دوره‌های اخیر کنترل ترازنامه‌ای را در شبکه بانکی با دقت بیشتر اعمال نموده است و در این فرآیند نظارت، توان تولید اعتبار و نقدینگی را میان بانک‌ها کنترل می‌کند، و البته بانک‌ها نیز موظفند تا همان میزان اعتبارات مجاز را نیز با کیفیت بالاتر و در مسیر حمایت از بخش واقعی اقتصاد بکار گیرند.

محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: منابع بانک توسعه تعاون در دولت سیزدهم رشد 75 درصدی داشته است و معادل 244 هزار میلیارد ریال به منابع بانک اضافه شده است، مصارف بانک که شاخص مانده تسهیلات پرداختی بانک است در دولت سیزدهم نیز رشد 88 درصدی داشته است به گونه ای که 271 هزار میلیارد ریال به مصارف بانک و شاخص مانده تسهیلات پرداختی اضافه گردیده است، همچنین نسبت مطالبات غیر جاری بانک نیز بانک توسعه تعاون از 4.7 درصد به 3.8 درصد کاهش پیدا نموده است.

ایرانی تصریح کرد: همکاران نظارت اعتباری ویژگی های مثبتی دارند، این همکاران موجب می شوند تا در مواقعی که پروژه و طرحی دچار انحراف احتمالی شود، با نظارت موثر پروژه را به ریل اصلی خود باز گردانند تا اهداف قانون‌گذار و دولت محقق گردد. همکاران نظارت با بررسی وثائق و ارائه پیشنهادها در تحکیم وثائق در وصول مطالبات غیر جاری نقش موثری دارند. این همکاران با ایجاد اطمینان از تکمیل بندهای قرارداد باعث جلوگیری از اطاله دادرسی و سرعت در وصول و بازگشت منابع معوق به چرخه تسهیلات خواهند بود. 

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون افزود : هر چه بازپرداخت اقساط تسهیلات مشتریان بانک بموقع انجام شود صورت های مالی و عملکردی بانک در وضع بهتری قرار می گیرد و بانک با انضباط نقدینگی و توان بالاتر می تواند به حمایت از جامعه هدف مشغول شود. ناظرین اداره کل نظارت اعتباری به صورت سیستمی و میدانی با توجه به سطح اختیارات امر مهم نظارت را انجام می‌دهند. دانش تخصصی، حرفه ای و بانکی و تجربه میدانی دو ابزار مهم هر ناظر می‌باشد، درک شرایط اقتصادی کشور و شرایط حاکم بر هر بخش اقتصادی می تواند در رسیدن به اهداف موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها